minenglandsresa.blogg.se

Följ min resa i Brighton under 6 månader då jag pluggar engelska.

Manchester och Liverpool

Kategori: Allmänt

Hej!!  
 
Förra helgen var jag i Manchester och Liverpool tillsammans med EF. Det var väldigt roligt att se två andra städer här i England då jag bara har varit i London och i Brighton.  
 
Vi skulle mötas vid Brighton Pier kl 07.00 på lördag morgon. Därför fick jag gå upp runt kl 05.00 för att jag skulle ta bussen 06.30. Kom fram till piren och där fick vi vänta till bussen skulle komma. Vi var ungefär 35 st som skulle åka.  Den skulle komma typ 07.10 men den kom inte förren 07.50 för det hade hänt en olycka.
 
Sen kom bussen och då kunde vi äntligen åka. De skulle ta ungefär 5 timmar upp till Manchester inklusive ett stopp. När vi kom fram skulle vi egentligen gått en rundvandring i Manchester man eftersom vi var försenade så skulle vi inte hinna det innan vi skulle åka tilll Old Trafford Stadium som är Manchester Uniteds hemmaarena. Vi fick istället åka äta en snabb lunch i ett stort köpcentrum. Sedan bar det av till arenan. Jag är inte så intresserad av fotboll men det var väldigt roligt och intressant att se hur det såg ut. Vi fick gå runt i hela arenan och fick se där journalisterna sitter och intervjuar, där spelarna sitter och pratar taktik med varandra precis innan de ska gå ut. Vi fick även gå ut till musiken som de gör när det är match. Vi gick även in i den stora Manchester United affären. Jag köpte ingenting men många av de andra köpte saker. Nä vi hade varit där åkte vi in till Manchester och gick rundturen tillsammans med en som jobba på EF Manchester. Vi fick se väldigt många fina byggnader. När vi hade gått i ungefär 1 1/2 timma så var alla väldigt trötta för vi hade varit uppe sedan 5 på morgonen. Sedan när vi var klara med rundturen så åkte vi till hotellet och checkade in. Jag delade rum men den tjej som heter Julie som är ifrån Belgien. Några skulle även gå ut till en nattklubb men det var inte många eftersom alla var så trötta. 
 
 
 
 
 
 Morgonen efter skulle vi ha frukost kl 8 för att sedan åka till Liverpool. På bussresan dit var nästan alla trötta så det var ganska tyst. När vi kom fram så det första vi fick se var John Lennons barndomshem. Sedan åkte vi till den kända gatan Penny Lane. och tillsist till Strewberry Field. På alla ställen fick vi gå ur bussen och fota. Efter det åkte vi till Liverpool Cathedral och China towns ingång, där vi även tog ett gruppfoto tillsammans. Sedan åkte vi till ett ställe som heter Albert Dock som är ett ställe med flera resturanger och lite små affärer utomhus. Där ligger även The Beatles Story som vi skulle till senare. Vi fick där en lunch paus på två timmar så då gick jag och 5 st tjejer från sydamerika till en resturang som heter Nandos. De har väldigt god mat där. Sedan var det dags att gå till Museet om Beatles. Det var också väldigt intressant och man fick veta absolut allt om Beatles. Sedan framåt 17 så skulle vi åka tillbaka mot Brighton.
 
 
 
Vi skulle även ha ett stopp påvägen hem för middag. Vi kom fram till Brighton 23.20 på kvällen och då tog jag bussen hem. 
Det var en väldigt rolig resa och jag träffade ännu fler vänner.  Jag har även två collage som kmmer här nedanför.  Alla bilderna har jag tagit själv. 
 
Kram! 
 
 

KOMMENTARER:

  • Sarah säger:
    2015-10-11 | 21:39:30

    Vad häftigt. Vad roligt det låter och det ser så mysigt och idylliskt ut. Jag var på fotbollsmatch i USA och även om man inte är intresserad av fotboll så är det lite kul när det är i en stor arena. Jag tyckte väl kanske iofs att det bästa var gratismaten och wifi men... Hehe.

Kommentera inlägget här: