minenglandsresa.blogg.se

Följ min resa i Brighton under 6 månader då jag pluggar engelska.

De första två veckorna!

Kategori: Allmänt

Hej alla! 

Nu har jag varit här i två veckor! Och mycket har hänt. 😀 
Jag landade i London på förmiddagen och åkte ner till Brighton med taxi som EF hade fixat. När jag kom fram fick jag träffa dem jag skulle bo med. Han som jag bor hos är en väldigt snäll man som heter David. Och två tjejer som heter Pauline och Isabel. De är ifrån Frankrike och Tyskland! 

På måndagen började skolan och då skulle vi träffas 8.30 på morgon och där delades vi in i grupper. 
Under dagen fick vi en rundtur i Brighton, träffa lärare och andra människor som jobbar där. 
Dagen efter så började själva skolan. Då fick man träffa sin klass och läraren. 
Jag började 9 så det var en bra tid. 
Varann dag börjar man tidigt och varann dag sent. 

EF anordnar aktiviteter varje dag som man kan vara med på om man vill. 
På lördagen hade det något som hette Bonding Day där man gjorde olika aktiviteter för att lära känna ännu fler studenter. Dagen innan så var vi ute på en nattklubb som heter PRYZM där väldigt många studenter festar. Det var väldigt roligt! 

Sedan denna veckan har varit bra. Jag har gått i skolan hela veckan och jag har även fått en läxa att jag ska skriva dagbok här på engelska för att bli bättre  på att skriva. 

I nästa inlägg kommer jag skiva om min helg i London med mamma och pappa då jag firade min födelsedag med att gå på en One Direction konsert. 

Just nu sitter jag i vardagsrummet med David och ser på The X Factor! Riktigt underhållande! :) 

Kram från mig i Brighton 





KOMMENTARER:

  • Emelie kenmure säger:
    2015-09-27 | 22:06:58

    Åh vad roligt Julia, jag kommer att följ din blogg 😊 ha nu en bra fortsättning på din utbildning i Brighton kram

Kommentera inlägget här: