minenglandsresa.blogg.se

Följ min resa i Brighton under 6 månader då jag pluggar engelska.

Tillbaka i skolan

Kategori: Allmänt

 Godkväll! 
 
Hoppas det är bättre mer er än vad det är med mig. Jag har typ i en vecka mått dåligt och sedan i onsdags varit sängliggande med feber och förskylning. Som jag nu hoppas kommer försvinna snart. 
Nu är det bara två veckor kvar till denna upplevelse tar slut. 
Nu ska vi skriva om denna månaden istället. Mycket har hänt som skola och utflykter.
 
Jag började på måndagen i en ny klass. Jag har gått upp till en klass där man förbereder sig för en test som heter IELTS. Jag har tänkt att ta det testet senare i år för framtiden. Det är mycket roligt och är en bra klass. Under andra veckan hade vi ett samtal med läraren och då bestämde man vad man skulle öva med på och hur man skulle göra det. Jag ska skriva dagbok och läsa böcker och sedan sammanfatta var andre kapitel. Jag ska och se någon tvserie jag gillar och sammanfatta avsnittet. Därför har jag börjat se en ny serie som heter The Forsters som är väldigt bra. Under helgen träffade jag vänner och vi åt lunch tillsammans och gick i affärer.
För två veckor sedan på onsdagkvällen var jag tillsammans med EF i London och så musikalen The Lion King. Den var så bra! Skulle absolut rekommendera att se den. 
 
 
På söndagen åkte jag till Cambridge! Vilken mysig stad det var. Vi träffades runt 8.30 på morgonen och tog sedan bussen i 3 timmar ungefär. När vi kom fram gick vi rundtur och kollade på alla viktiga sevärdheter. Sedan var det dags för lunch, då gick vi till Subway. Efter det skulle vi "punting" det är som att åka båt på ån i Cambridge. Sedan var det dags för shopping så vi gick till en väldigt stor godisaffär som är populär. Sedan var dags att åka tillbaka till Brighton. 
 
 
Vi hörs en annan dag! :)
 
Kram Julia 
 
 
 
Kommentera inlägget här: