minenglandsresa.blogg.se

Följ min resa i Brighton under 6 månader då jag pluggar engelska.

Uppdatering

Kategori: Allmänt

Godkväll alla!
 
Just nu sitter jag i soffan och har precis sett gårdagens Solsidan!
 
Men nu till dessa 5 veckor jag tyvärr inte har bloggat. :( 
Man kan vell säga att det har hänt väldigt mycket så jag tänkte vi tar allt från början. 
 
Våran lärare skulle åka på semester en vecka så vi skulle ha en vikare. Den veckan var såå rolig för den läraren vi hade var så bra och underhållande. Han gjorde lektionerna roliga och underhållande men samtigt var dem lärorika. 
På fredagen fick vi veta att våran lärare skulle vara borta nästa vecka också så vi skulle ha Gordon en vecka till. 
På lördagen när det var halloween åkte jag upp till London för att träffa vänner från Sverige som var där på besök. Det var riktigt roligt. Vi gick runt i lite affärer, kollade på gamla bilar på Oxford street och Regent Street sedan gick vi till Buckingham Palace och kollade sedan tog jag tåget tillbaka till Brighton. 
Regent Street motor show 
 
Buckingham Palace 
 
Sedan veckan därefter i början började jag få ont i mitt knä igen som jag hade för 1 1/2 år sedan då jag hade en inflmmation i mitt knä. Jag tänkte att det troligtvis skulle gå över av sig själv men det gjorde det inte såklart så istället fick jag åka till doktorn här i Brighton och fick sitta och vänta där i två timmar innan jag fick träffa en doktor. Det visade sig att jag hade fått tillbaka min inflamation i knät och att jag skulle ta det lungt. 
Veckan efter så var våran lärare fortfarande inte tillbaka så då fick vi ännu en ny. Hon är riktigt bra. Under den veckan jobbade vi i grupper och skulle göra ett litet föredrag men på torsdagsmorgonen när vi skulle ha vårat föredrag var mer än halva klassen inte där för kvällen innan var väldigt många ute och festade. Så istället fick vi försöka göra nya små grupper precis i början av lektionen. Tur att vi alla hade samma ämne. I slutet på den veckan började jag känna mig lite hängig och febrig. Så under helgen vilade jag bara för att försöka må bättre till veckan efter. Men det gjorde jag tyvärr inte. Jag var hemma nästan alla dagar förutom tisdagen då jag tyckte att jag mådde bättre men det gjorde jag inte tydligen. På torsdag morgon åkte jag till doktorn för att se om jag hade halsfluss eftersom jag hade så extremt ont i halsen. Jag hade tydligen bara ett virus så det vara bara för mig att åka hem och vila upp mig. Under helgen kände jag mig mycket bättre men självklar ska något annat hända då. På söndagkväll under X factor började jag få väldigt ont i mitt öra och senare under den natten sprängdes även min trumhinna. Jaha tänkte jag då har jag fått öroninflammation nu. Åkte till skolan på dagen och senare på eftermiddagen åkte jag tillbaka till doktorn igen. Då visade det sig att jag hade fått öroninflammation i båda mina öron och att jag skulle äta antibiotika.
 
På tisdagen var det en speciell dag då min mamma och pappa kom och hälsade på mig här. Jag mötte up dem vid Stationen halv 1 efter jag hade slutat. Sedan gick vi till hotellet och checkade in. Sedan gick vi till det stora köpcentrumet och åt lunch och gick i lite affärer. Efter der visade jag runt i Brighton. Sedan åt vi middag på min favorit resturang Nandos. :) Dagen efter åt vi bara frukost sedan var jag tvungen att gå till skolan och då tog de tåget till London. 
Royal Pavillion
 
Förra veckan hade vi ett leveltest igen och denna gången gick alla upp en level igen. Då sa våran lärare att nästa level är ganska svår så att vi alla skulle få kämpa mera. 
Denna helgen kände jag att jag bara skulle var hemma och ta det lungt och försöka bli bättre. Tyckte under veckan att mina öron blev bättre men på lördagen började mitt höger öra göra ont igen och så har det varit hela helgen. Darför imorse blev det en runda till doktorn igen och denna gången har jag fått inflammation i ytterörat Så nu får jag ta örondroppar i 5 dagar. Hoppas nästa vecka blir bättre.
Idag i skolan under första lektion berättade våran lärare att det är ett nytt system i skolan under lektionerna. Det är såhär att många talar sitt hemspråk och inte engelska under lektionen men om man gör det från och med nu får man sitt namn upp skrivet på tavlan och sedan två sträck om när man har fått det får man lämna klassrummet i 10 min. Redan första dagen fick två killar lämna klassrumet eftersom de talade franska. 
 
Till något bättre och roligare är att den 13 Nov släppte One Direction sitt 5 album. Och det är såå bra. Kan inte sluta lyssna på det! De hade även på Halloween sin sista konsert på ett tag då de nästa år ska ta en paus. Ville gärna varit där men tyvärr fanns det inga biljetter kvar.  
Forever <3
 
Hoppas alla har en bra kväll så hörs vi senare i veckan!!
Nu ska jag sätta mig och se förra veckans avsnitt på The vampire diaires!
 
Kram från Julia
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-12-04 | 23:37:56

    Hej Julia, vilken otur du har haft. Nu är det inte långt tills du kommer hem och firar jul.
    Var rädd om dig så ses vi snart! Kram från myster😘💕🤗⭐️🎅🏽🎄⛷

    Svar: Hej Myster! Aa det har jag haft men nu börjar det bli bättre äntligen 😀
    Yes! Nu är det inte långt kvar, ska bli roligt att se er. Jag saknar er där hemma 😘 Ses snart! Hälsa alla! Kram 🎄🎁
    minenglandsresa.blogg.se

Kommentera inlägget här: