minenglandsresa.blogg.se

Följ min resa i Brighton under 6 månader då jag pluggar engelska.

Sista Veckan

Kategori: Allmänt

 

Hej alla!

 

Nu är det fyra månader sedan jag kom hem. Och nu äntligen kommer detta sista inlägg ut.  I detta inlägg kommer jag skriva om sista veckan i skolan och om hemresan. I slutet kommer jag också skriva var jag tyckte om hela upplevelsen!

 

Under den sista veckan gick jag som vanligt i skolan. De som skulle åka hem gjorde ett test som kallas the final test, det skulle man göra innan onsdag kl 15.00. Man skulle göra det på datorn hemma men det blev konstigt på min dator för det hackade, jag kunde inte göra sista delen och det stod även att jag hade 5 timmar kvar på testet fast det skulle bara vara 30 min kvar så istället fick jag göra testet i skolan dagen efter på ett papper. Jag tyckte att det gick bra. Vi hade även en vikarie de sista tre skoldagarna för vår lärare skulle resa bort i några dagar.

Efter skolan åkte jag hem och bara bytte om för att sedan senare åka in till stan för att gå på avslutningsmiddagen. Väl inne vid restaurangen mötte jag upp mina vänner och sedan gick vi in och satte oss. Vi fick ett glas med välkomstdrink, när vi hade suttit ett tag och väntat in alla så började vi beställa mat. Till förrätt valde jag bröd med mozzarella och tomat. Huvudrätt blev det Spagetti Bolgonese och efterrätt en choklad tårtbit. Allt var väldigt gott.  Efteråt hade vi prisutdelning med ungefär 8 priser.  Det var tex kung och drottning, bästa lärare, skolans clown och bästa närvaro

Sedan senare på kvällen gick jag och några andra till en pub och tog var sin dricka och satt och pratade en lång stund innan vi tog bussen hem. Det var en bra kväll.

 Dagen efter var det inte många i skolan. Det var en ganska kort dag för mig. Hade lektioner mellan 8.45 till 11.55 sedan blev det en lugn eftermiddag hemma med packning och massa prat. Sedan blev det fredag och det var sista dagen i skolan. Hade lektioner under dagen. Slutade vid tolv denna dag också. Sedan fick jag vänta tills 13.30 för avslutningen. Då fick alla varsin mössa och ett glas dricka. Alla fick sitta ner och så pratade rektorn och så delade hon ut våra diplom. När alla hade fått så gick vi ut på trappan och slängde upp våra mössor i luften. Sedan var det dags att säga hejdå till alla vänner man hade skaffat där. Det blev lite känslosamt då inte alla skulle lämna utan några skulle vara kvar där till maj. Jag tog senare bussen in till stan där jag mötte upp några andra kompisar för en sista lunch innan jag skulle åka hem. Vi valde Nandos.

Jag hann även med det sista jag skulle köpa innan hemresan som jag inte hade hunnit.

När jag kom hem så fortsatte jag att packa som jag hade börjat med dagen innan. Lite senare på kvällen så var det middag för sista gången. Lite sorgligt för vi pratade gamla minnen. Jag kommer sakna detta så mycket!

 

Sedan blev det lördag och en taxi hämtade mig kl 9.00 hemma hos David som skulle köra mig till Heathrow, det var två andra svenskar i taxin också som jag hade lärt känna så det var kul. När vi kom till flygplatsen gick vi och delade på två pizzor och bara satt och pratade innan vi gick till gaten och tog planet till Stockholm där jag bara skulle mellanlanda innan jag tog sista planet hem till Göteborg!

Runt 19.30 landade jag hemma i Göteborg igen efter en fantastisk och oförglömlig upplevelse i England i 6 månader. 

Dessa 6 månader har varit helt fantastiska och helt oförglömliga. Jag har lärt mig så mycket både bättre engelska och om mig själv.  Känner också att jag fått bättre sjävförtroende. Jag har fått vänner från hela världen, från Japan till Brasilen och allt där emellan. Detta var något av det bästa jag har gjort! :)

Om någon har några frågor kan ni skriva dem nere i komentarerna så ska jag svara så fort jag kan. 

Kram från Julia 

 

 

 
Kommentera inlägget här: