minenglandsresa.blogg.se

Följ min resa i Brighton under 6 månader då jag pluggar engelska.

Jullov

Kategori: Allmänt

Hej alla!
 
Gott nytt år! 
 
Jag har nu haft jullov i två veckor. Det var väldigt roligt och skönt att få komma hem och få träffa familj och vänner som man inte har fått träffa på tre månader. 
 
Den sista veckan i skolan blev jag tyvärr sjuk igen. Så jag var hemma i tre dagar och tydligen hade vi haft ett leveltest på onsdagen för nu när vi kommer tillbaka kommer det komma en del nya elever. Jag fick göra testet på torsdagen istället och det gick bra. På fredagen underlektionen gjorde vi frågesport om julen i England, mitt lag vann! På sista lektionen var vi bara tre stycken så en annan klass kom till vårat klassrum så gjorde vi en ny frågesport sedan slutade vi. Sedan åkte jag hem och packade det sista innan jag åkte till stationen och mötte upp mamma, min bästavän Louise och hennes mamma.Vi gick sedan till hotellet och checkade in. Klockan var runt 21.15 när vi var klara och skulle gå ut och äta middag. Det blev en italiensk resturang som ligger här i Brighton.
På Lördagen visade jag runt i Brighton.
 
Vi gick i affärer, kollade runt i The Lanes, vi gick även till Pieren och kollade. Det var en trevlig dag. Sedan på söndagen åkte vi upp till London där vi skulle vara under söndagen och måndagen. Under söndagen gick vi i affärer och kollade runt i London. Senare på eftermiddagen tog vi en afternoon te. Det var helt fantastiskt. 
 
På måndagförmiddag åkte vi till Winter Wonderland som ligger i Hyde Park under december. Det finns attraktioner, cirkus, stort hjul och massa andra saker. Vi gick runt där och gick in i något som hette The Magical Ice Kingdom där det var -12 grader dör att det var massa is statyer. Det var så coolt.
 
När vi hade varit där så gick vi i lite fler affärer innan vi åt lunch. När klockan börjar närma sig tre åker vi tillbaka till vårt hotell och hämtar våra väskor för att sedan åka till flygplatsen. Jag skulle till Heathrow och de andra skulle till Gatwick. Jag fick mellanlanda i Köpenhamn först innan jag skulle komma hem. kom sedan hem runt halv 1 på natten och då var jag väldigt trött. 
 
Under jullovet har jag mest tagit det lugnt och träffat vänner och varit med familjen. Under julen firade jag med släkte och under nyår med familjen och ett par vänner. Sedan igår åkte jag tillbaka till England, Ska var här nu till mitten av februari. 
 
 
Resan hit var väldigt lång och utdragen. Mamma och pappa lämnade av mig på Landvetter 11.30 sedan tog jag planet upp till Stockholm 13.20 var där i lite mer än en timma. Såklart var mitt flyg försenat till London så istället för att landa 17.50 engelsktid så landade vi 18.15. Tog tunnelbanan till stationen Victoria där jag skulle ta ett tåg ner till Brighton men eftersom det är söndag skulle jag få byta två gånger pga fix med tåg. Åkte först tåg i 25 minuter sedan buss i tjugo minuter och till sist tåg igen i 30 min innan jag kom ner till Brighton kl 22.30. Därifrån tog jag bussen hem och väl där hemma kl 23.00 åt jag lite innan jag gick och la mig efter att har rest i 13 timmar. 
 
Vi hörs 
 
Kram Julia
 
Kommentera inlägget här: